Å holde seg til dietten er sikkert den vanskeligste delen ved å komme i form.
Jeg tror ikke noen vil være uenig i dette utsagnet. Hvem som helst kan trene hardt  i en time eller to, men i de resterende 22 timene av døgnet bortsett fra å sove,
eller kanskje til og med når du sover (drømmer om deilig sjokoladekake) du må unngå  å jukse på dietten din. Og hvis du er på en konkurransediett kan du virkelig kjenne sulten. Ikke bare cravings, men en skikkelig hol skrikende sult-sult.  Men fortvil ikkehjelpen er på vei, her er noen raske tips som kan hjelpe deg med å unngå å jukse.

 

1. Dersom du fortelle deg selv at det ikke er lov, har du enda mer lyst på det.

Dette er en kjent følelse, og hvis du forteller hjernen din at du ikke får lov til å spise kake, kommer du bare til å få enda mer lyst på kake. I stedet for å fortelle deg selv at du ikke kan spise kake, sett deg selv noen regler for kakespising isteden. Fortell deg selv, ja jeg kan spise kake, men på disse betingelsene.
Velg noe som vanligvis motiverer deg eller oppgaver du hater å gjøre.

Hvis jeg vil ha kake jeg må først:

 

Nr.1 Lytt til X sang. (Velg en sang som motiverer deg).

Nr. 2 Ta 20 push-ups

Nr 3. Løp opp og ned en trapp / Gå rundt nabolaget.

Nr 4. Rengjør badet / tar oppvasken / ta ut søpla.

Hvis du fortsatt har lyst på kake etter å ha fullført disse oppgave får du lov til å spise 50 gr. kake.
Jeg lover deg. Cravingsene vil forsvinne. Og de vil ikke komme på samme måten som de gjorde før.
Mine går som regel bort etter å ha hørt sangen.

 


 

2. It´s a “mindgame” play it!

Mer enn noe annet er det å holde seg til dietten din er en krig mellom selvdisiplinen din og ønskene dine sammen med innspill fra andre som tilbyr deg smakfulle godbiter. Familie og venner som prøver å overtale deg til å ikke være så streng med deg selv.
For å overvinne cravingsene dine trenger du noen smarte sjakktrekk.
Det er som en “Yo mama battle” Så best å lagre noen raske og smertefulle “one-liners” i hjernebarken for å få cravingsene dine (i stedet for deg) til å halte vekk med en såret selvfølelse. Her er noen eksempler. (Advarsel, disse er den type tanker som skal forbli i hodet ditt, ikke si de høyt) Duuuh!

Onde cravings: Kom igjen, det er jo party, alle spiser, så da kan du også!
Selvdisiplin comeback: Ja Det er en fest, og i morgen kommer jeg fortsatt til å være i god form, mens alle andre litt feitere og blitt sulten igjen. (Spis litt kalorifri gele istedet.)

Onde cravings: Du er sulten, lytt til kroppen din, den har behov for mat nå. Bare en matbit for å stoppe den verste sulten før mitt neste måltid. Kan aldri skade.
Selvdisiplin comeback: Yes! Å være sulten betyr at forbrenningen min fungerer og er i ferd med å brenne  litt lagret fett. Score! Og jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg aldri kan spise bare en bit. Det vil bare forsterke cravingsene mine enda mer. Jeg skal vente til mitt neste måltid, mens jeg gleder meg over tanken på at jeg har brent noe av mitt lagrede fett.

Onde cravings: Livet er til for å leves, Du lever bare en gang! Du må nyte det mens du kan!
Selvdisiplin comeback: 5 min etter å ha stappet dette i munnen din, kommer du til å være ulykkelig fordi du ikke oppnådde målet ditt. Bitter angring. Og du har kastet bort de 3 siste dagene med hardt arbeid og diett bare fordi du hadde en svakt øyeblikk. Kommer det virkelig til å være verdt de 5-10 minuttene med momsing? Tenk på det!

Vurdere også hvilken av disse tankene som er mest sannsynlig  å ha etter tre måneder med vel gjennomført diett. Dette kan bidra til å sette ting i perspektiv.

A. Wow jeg så stolt av meg selv og hva jeg har oppnådd. Jeg føler meg sterkere, friskere og sprekere enn noen gang før. Og jeg elsker det jeg ser i speilet. Jeg kan ikke tro jeg har six-pack. Jeg føler at jeg kan oppnå alle mine mål bare jeg jobber hardt nok!

eller

B. Faen. Jeg så angrer sånn på at jeg ikke spiste pizza og drakk øl på fire fester, og spiste iskrem sånn 11 ganger. Og Gud jeg skulle ønske jeg hadde spist ca 7 sandwicher fra Subway i løpet av de 3 siste månedene. Og denne elendig six-packen er bare kjedelig å se på. Og det er så ekstremt irriterende med den ekstra energien jeg har, og alle disse forferdelige mål jeg oppnådd, og  denne ekle glødende selvfølelsen? ÆSJ!

 


 

 

3. Selvdisiplin kan læres, det er ikke noe du er født med, eller har totalt mangel av

Ja, det er sant, kan du trene opp selvdisiplinen din akkurat som å sykle eller ta gitartimer. Sier du at du ikke har selvdisiplin er det den verste unnskyldning noensinne.
De bør ha timer for slikt synes jeg. Men her er noen ideer du kan bruke for å trene opp selvdisiplinen:

Test deg selv.
Begynn i det små. Sett noe velsmakende i kjøleskapet. Men ikke en hel sjokoladekake. Kanskje bare kjøpe en liten sjokoladebar. Og la den være der. Den skal bære ligge i kjøleskapet. Når det har ligget der i en uke uten at du spiser den kan du belønne deg selv. IKKE med sjokoladen, men noe annet, som en ny T-skjorte, eller et besøk til frisøren. Deretter kan du øke mengden av godsaker du legger til kjøleskapet uten å spise det.

Gå til farlige steder.
Besøk steder, butikker, eller kafeer der du vet de serverer velsmakende mat, og gjerne steder de gir ut gratis prøver. Si nei takk. Gå deretter og belønn deg selv med et varmt bad eller litt kalorofri gele.

Når du drar til bestemor

Når du drar til bestemor

Den ultimate testen er å besøke din bestemor.

Hvis du kan dra på besøk til bestemor og si nei-takk til matlagingen og de triste øyene hennes sammen med “du er blitt så tynn” kommentaren, så kan du gratulere deg selv:
din er nå en mester i selvdisiplin!

 

 


 

4. Det er en lang kamp, ​​å ikke gi opp er den viktigste delen.

Så tenk deg at du går ut, og når du står ute, midt i gaten du oppdager du plutselig at smekken er åpen. Hva gjør du? Sier du, jaja nå har alle sett meg med smekken åpen, så da kan jeg like godt kle meg naken, kler av deg og står der i midten av gaten? Nei! Det er sykt! Så hvorfor vil du da spise en hel pizza, to esker med sjokolade, litervis med is og et par poser med chips fordi du spiste en is på pinne? Det er samme greia. Hvis du gjør en feil bare fortsett på dietten. Ikke straff deg selv. Du vil bare miste motivasjonen. Klapp deg selv på ryggen og hopp på hesten igjen. Alle gjør feil innimellom.

 

Hvordan øke forbrenningen din naturlig. Klikk her!

Comments

comments

Om forfatter

Ariell Rosenblad. Art director and Editor in chief Long and varied background in the field of exercise. IFBB Athlete.